^Nahoru
  
  
  

Provozní doba

PONDĚLÍ - PÁTEK
06.00 hodin - 17.00 hodin
 
Mateřská škola STŘEKOV
příspěvková organizace
      Sukova 1174/1
400 03 Ústí nad Labem

IČ: 70 22 59 74

e-mail:
msstrekov@ms-strekov.cz
reditelka@ms-strekov.cz
 
telefonní spojení:
+420 475 534 288
+420 602 678 881
(omlouvání dětí)
 
ředitelka MŠ:
+420 724 158 752
(neslouží k omlouvání dětí)
 
 

Akce MŠ

březen 2024
Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Zřizovatel

usti logo 150x75
 
 
 
 

Únor 2021

Milé děti, kdo zvládl pohádky a sporty, jistě lehce splní i další úkoly...
V době předjaří se loučíme se zimním obdobím, dříve se na vsi slavila, a ještě někdy slaví tradice, které se říká "MASOPUST". Lidé se tak pomalu loučili se zimou a těšili se na příchod jara. Taky se těšíte?
 
 
MASOPUSTNÍ TVOŘENÍ
Masopustní koruna
Zkuste si s pomocí rodičů, nebo starších sourozenců vyrobit masopustní korunu.
  • Potřebujeme pruh z papíru, který ovineme okolo své hlavy, vybarvíme, slepíme a dolepíme trojúhelníčky na vrchní straně. Korunu zdobíme kresbou, vybarvením. Můžete vybarvovat pastelkami, fixem a ty odvážnější barvami a štětcem (to už záleží na rodičích). Trojúhelníčky se pokuste stříhat samy a dejte pozor na pečlivé stříhání a správné držení nůžek. Poproste maminku nebo tatínka, aby na vás dohlédli.
Hudební nástroj
Můžete si vyrobit také papírový hudební nástroj, na který muzikanti hráli při masopustním průvodu.
  • Z tvrdého kartonu si vystřihnete obrys basy, nebo bubínku, dozdobíte podle své fantazie tak, aby se vám hudební nástroj líbil. Můžete ho polepit, vybarvit, pokreslit. Pozor na správné držení tužky (pastelky) a nůžek.
basa
Masopustní koláč
V neposlední řadě se o Masopustu pekly koláče, smažily vdolky a koblihy.
  • Zvládněte pomocí čtvrtky a lepidla vyrobit koláč. Namalujte velký koláč, okraje vybarvěte hnědou pastelkou, koláč uprostřed rozdělte na čtyři části, potřete lepidlem a potřenou plochu můžete vyzdobit sypáním různých náplní (mák, kokos, krupice, ovesné vločky...).
A při tomto tvoření si můžete s rodiči povědět říkanku:
 
ŠAŠEK
Když se tahá za šňůru,
šašek leze nahoru.
Rozhazuje rukama,
vyhazuje nohama.
Potom jede na koni,
takhle se vám ukloní.
BUMTARATA
Tydli, fydli, bumtarata,
otevřete kmotře vrata!
Maškary k vám přišly hej,
Začal masopustní rej.
kolac
Možná, že vám maminka upeče opravdové koláče, či koblížky a vy jí při tom můžete pomoct.
Tak dobrou chuť!
 
 

NÁMĚT: ZIMNÍ SPORTY
 
Milé děti, protože tu máme zimu a venku plno sněhu, ukážeme si, jak můžeme sportovat a hrát si se sněhem. Nejen venku, kdo nemůže ven, určitě to zvládne doma s maminkou a tatínkem.
Co u dětí rozvíjíme:
  • fyzickou i psychickou zdatnost
  • pohybové dovednosti v oblasti jemné i hrubé motoriky
  • uvolňujeme ramenní kloub, zápěstí pomocí grafomotoriky
  • manipulaci s běžnými pomůckami a nástroji denní potřeby
  • řečové schopnosti a jazykové dovednosti
  • schopnosti a dovednosti vyjádřit pocity, dojmy a prožitky
  • zapamatovat si krátké básničky
  • experimentujeme s vodou
  • vyjádření hudby pohybem
  • poznatky o světě kolem nás
prkno BÁSNIČKA:
Ať je zima, ať je mráz, nebojí se žádný z nás,
ať si mrzne, ať je zima, zimní sporty ty jsou prima.

 Vyjmenujte:

  • sporty a pohybové aktivity, které můžeme provádět jen v zimě, tj., pouze když máme sníh a led (bruslení, lyžování, sáňkování, koulování, stavění sněhuláků...)
Rytmizujte:
  • některé názvy aktivit zkusíme vytleskat, či použít nějaké kuchyňské náčiní (vařečky, sklenička + lžička...), určíme počet slabik, počáteční hlásku slova
Vyprávějte:
  • kterou zimní činnost máte nejraději a proč?
  • jaký sport můžeme provádět na ledě? (viz. obrázky v příloze - pracovní listy)
  • kdy je bezpečné a kdy nebezpečné pohybovat se na ledě?
  • nějaký zajímavý zážitek z lyžování, bobování, sáňkování...

BRUSLENÍ
Protože na stadionech bruslit nemůžeme, pokusíme se napodobit bruslení doma na podlaze. Vezmeme jeden papír, rozstřihneme na polovinu, každou nohou si stoupneme na jeden papír, kloužeme se po podlaze a doprovázíme básničkou:
 
BÁSNIČKA:
Bruslím, bruslím po ledu, báječně to dovedu.
Nesmím spadnout ani jednou, pojďte bruslit všichni se mnou.
brusle
POKUS:
JAK VZNIKÁ LED?
  • dejte vodu do mrazícího boxu a pozorujte co se s ní stane, zjistěte, jaký led je (barva, struktura...)
  • pohybujte se na podlaze ladným pohybem (jako po ledě), třeba podle hudby (krasobruslení)

PRACOVNÍ A VÝTVARNÁ AKTIVITA:
 
Ledová plocha:
  • Vezmi si papír velikosti cca A3, polož jej na tvrdou podlahu a pastelkou kresli volně pohyby bruslí na ledu (viz. obrázky v příloze - pracovní listy)
  • Ledová plocha je připravená pro sportovce.
  • Nyní si vyber sportovce, který se ti líbí (viz. příloha), vykresli jej (pečlivě vykreslovat, nepřetahovat, netlačit na pastelku, volné zápěstí, správný úchop pastelky), když je sportovec vykreslený, pečlivě jej vystřihni podle linie k vystřihování a nalep na ledovou plochu.
  • Nyní mohou hokejisti a krasobruslaři bruslit!
  • Předškoláci si práci sami podepíší.
hokej
PRACOVNÍ LISTY
 
brankář krasobruslařka bruslař brusle čáry na ledě
acrobat acrobat acrobat acrobat acrobat
         
hokejista  na lyžích  rychlobruslař  radovánky na lyžích   zimní sporty
acrobat acrobat acrobat acrobat acrobat
         
    zimní téma     
    acrobat