^Nahoru
  
  
  

Provozní doba

PONDĚLÍ - PÁTEK
06.00 hodin - 17.00 hodin
 
Mateřská škola STŘEKOV
příspěvková organizace
      Sukova 1174/1
400 03 Ústí nad Labem

IČ: 70 22 59 74

e-mail:
msstrekov@ms-strekov.cz
reditelka@ms-strekov.cz
 
telefonní spojení:
+420 475 534 288
+420 602 678 881
(omlouvání dětí)
 
ředitelka MŠ:
+420 724 158 752
(neslouží k omlouvání dětí)
 
 

Akce MŠ

říjen 2024
Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Zřizovatel

usti logo 150x75
 
 
 
 

Jaro 2020

Milé děti, hlavně předškoláci, ale i ostatní šikulky, abyste se nenudili a procvičovali si, co jsme se spolu již naučili, posíláme Vám náměty na zábavné chvilky s rodiči. Myslíme na Vás i na rodiče, zvládněte spolu tyto nelehké chvíle, pomáhejte si navzájem a brzy se na Vás těšíme!
                                                                                             Vaše paní učitelky ze školky
NÁMĚT: POHÁDKA O KOBLÍŽKOVI
Procvičení barev:
  • babička má červený šátek, děda zelenou čepici, sluníčko je žluté, atd.
Procvičení matematické pregramotnosti:
  • kolik osob je v domečku, kolik zvířátek koblížek potkal, kolik kvítků má jablůňka u domečku, kolik tyček má plot, atd.
Procvičení paměti, časové posloupnosti a vyjadřovacích schopností dětí:
  • převyprávět pohádku O Koblížkovi...
  • pokus o dramatizaci (kulisy z doma dostupných materiálů)
Procvičení prostorové orientace:
  • nakresli obrázek domečku dle pokynů (nad domeček sluníčko, pod domeček travičku, vlevo plot, atd.)

NÁMĚT: ČTYŘI ROČNÍ OBDOBÍ (JARO – ZVÍŘÁTKA A MLÁĎÁTKA)
  • vyjmenuj čtyři oblíbená zvířátka a jejich mláďátka
  • jak se rozmnožují ptáčci, kam kladou vajíčka, čím mají pokrytá tělíčka, jak se pohybují, čím se živí?
  • nakresli ptačí hnízdo, vystřihni 10 vajíček a 5 ptáčků rodiče mohou měnit počty vajíček a ptáčků v hnízdě a děti počty určují)
  • děti si mohou vajíčka a ptáčky vybarvit a nalepit
ptak

 NÁMĚT: ČTYŘI ROČNÍ OBDOBÍ (JARO – KVĚTINY – LUČNÍ I ZAHRADNÍ)
  • vyjmenuj co nejvíce květin, které znáš - rozděl je na zahradní a luční
  • nakresli rozkvetlou louku (urči barvy, počty, tvary)
  • připomeň si hru "Uvíjíme věneček" a nauč ji své rodiče: "Uvíjíme věneček, ze všech našich kytiček, zapleteme do věnečku, lístek, kvítek, i větvičku, jaké jméno máš?" (....doplníme název kytičky...tak pojď mezi nás)
  • který hmyz má rád květiny? (berušky, včelky, čmeláci, housenky, motýli)
  • zkus některý z nich nakreslit, vystřihnout, či nalepit (ve školce si je potom prohlédneme, tak si je dobře schovej, budeme se těšit na obrázky)
  • na vycházce s rodiči, do přírody, pozoruj, koho už jaro probudilo (květiny, stromy, ptáčky, včelky...)
spring

 NÁMĚT: POHÁDKOVÉ HRANÍ
  • prohlížíme knihy a určujeme podle ilustrací známé pohádky
  • jak dopadnou tyto pohádky?
  • umíš nakreslit obrázek z pohádky? (rodiče hádají nebo kreslí a naopak)
  • nakresli postavu z pohádky a dodržuj jednotlivé proporce těla
  • pohybově vyjádři – princ na koni, kutálení koblížku, tanec víly, apod.

DOMÁCÍ ŠKOLIČKA
aneb, co všechno můžeme s maminkou a tatínkem procvičovat..... 
  • znát své jméno a příjmení
  • napsat své jméno
  • znát svoji adresu

  • orientovat se vpravo, vlevo, nahoře, dole, uprostřed, první a poslední (procvičujeme na obrázcích)
  • orientovat se vpravo, vlevo (na vlastní osobě, mamince, tatínkovi....)
  • napočítat do 10, poznat jednotlivé číslice, tvořit početní skupiny a řady, odhadnout, kde je více nebo méně (při hře se stavebnicí, s korálky, pastelkami....)
  • písemně znázornit číslice od 1 do 10
  • procvičit geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník, obdélník), znázornit je podle předlohy nebo jen podle slovního diktátu
skola

  • pokusit se nakreslit postavu se všemi detaily (části těla, detaily na obličeji, správný počet končetin a správný počet prstů)
  • pokusit se o kresbu podle předlohy, napodobit jednoduchý obrázek nebo dokreslit jeho polovinu
  • procvičit základní barvy (bílá, žlutá, oranžová, červená, modrá, zelená, hnědá, černá) a doplňkové (šedá, růžová, fialová), světlé a tmavé odstíny všech barev
  • správně držet tužku (dvěma prsty, třetí je podložený)
  • správně a bezpečně držet nůžky, vystřihnout obrázek, nalepit ho na papír a dokreslit detaily

  • popsat obrázek z časopisu nebo z knížky (o čem obrázek je, kdo nebo co je na obrázku, kdo co dělá......)
  • vyjmenovat dny v týdnu, měsíce v roce, roční období
  • chápat pojmy včera, dnes, zítra
  • zapamatovat si básničku nebo písničku
  • sluchově rozložit slovo na slabiky, tleskáním, dupáním....
  • pokusit se samostatně vyprávět nějaký příběh nebo pohádku po jeho předchozím poslechu
obdobi

  • procvičit zavazování tkaniček, zapínání a rozepínání knoflíků, zipů, patentek....