Milé děti, hlavně předškoláci, ale i ostatní šikulky, abyste se nenudili a procvičovali si, co jsme se spolu již naučili, posíláme Vám náměty na zábavné chvilky s rodiči. Myslíme na Vás i na rodiče, zvládněte spolu tyto nelehké chvíle, pomáhejte si navzájem a brzy se na Vás těšíme!
Vaše paní učitelky ze školky
Vaše paní učitelky ze školky
NÁMĚT: POHÁDKA O KOBLÍŽKOVI
Procvičení barev:
- babička má červený šátek, děda zelenou čepici, sluníčko je žluté, atd.
Procvičení matematické pregramotnosti:
- kolik osob je v domečku, kolik zvířátek koblížek potkal, kolik kvítků má jablůňka u domečku, kolik tyček má plot, atd.
Procvičení paměti, časové posloupnosti a vyjadřovacích schopností dětí:
- převyprávět pohádku O Koblížkovi...
- pokus o dramatizaci (kulisy z doma dostupných materiálů)
Procvičení prostorové orientace:
- nakresli obrázek domečku dle pokynů (nad domeček sluníčko, pod domeček travičku, vlevo plot, atd.)
NÁMĚT: ČTYŘI ROČNÍ OBDOBÍ (JARO – ZVÍŘÁTKA A MLÁĎÁTKA)
- vyjmenuj čtyři oblíbená zvířátka a jejich mláďátka
- jak se rozmnožují ptáčci, kam kladou vajíčka, čím mají pokrytá tělíčka, jak se pohybují, čím se živí?
- nakresli ptačí hnízdo, vystřihni 10 vajíček a 5 ptáčků rodiče mohou měnit počty vajíček a ptáčků v hnízdě a děti počty určují)
- děti si mohou vajíčka a ptáčky vybarvit a nalepit
NÁMĚT: ČTYŘI ROČNÍ OBDOBÍ (JARO – KVĚTINY – LUČNÍ I ZAHRADNÍ)
- vyjmenuj co nejvíce květin, které znáš - rozděl je na zahradní a luční
- nakresli rozkvetlou louku (urči barvy, počty, tvary)
- připomeň si hru "Uvíjíme věneček" a nauč ji své rodiče: "Uvíjíme věneček, ze všech našich kytiček, zapleteme do věnečku, lístek, kvítek, i větvičku, jaké jméno máš?" (....doplníme název kytičky...tak pojď mezi nás)
- který hmyz má rád květiny? (berušky, včelky, čmeláci, housenky, motýli)
- zkus některý z nich nakreslit, vystřihnout, či nalepit (ve školce si je potom prohlédneme, tak si je dobře schovej, budeme se těšit na obrázky)
- na vycházce s rodiči, do přírody, pozoruj, koho už jaro probudilo (květiny, stromy, ptáčky, včelky...)
NÁMĚT: POHÁDKOVÉ HRANÍ
- prohlížíme knihy a určujeme podle ilustrací známé pohádky
- jak dopadnou tyto pohádky?
- umíš nakreslit obrázek z pohádky? (rodiče hádají nebo kreslí a naopak)
- nakresli postavu z pohádky a dodržuj jednotlivé proporce těla
- pohybově vyjádři – princ na koni, kutálení koblížku, tanec víly, apod.
DOMÁCÍ ŠKOLIČKA
aneb, co všechno můžeme s maminkou a tatínkem procvičovat.....
aneb, co všechno můžeme s maminkou a tatínkem procvičovat.....
- znát své jméno a příjmení
- napsat své jméno
- znát svoji adresu
- orientovat se vpravo, vlevo, nahoře, dole, uprostřed, první a poslední (procvičujeme na obrázcích)
- orientovat se vpravo, vlevo (na vlastní osobě, mamince, tatínkovi....)
- napočítat do 10, poznat jednotlivé číslice, tvořit početní skupiny a řady, odhadnout, kde je více nebo méně (při hře se stavebnicí, s korálky, pastelkami....)
- písemně znázornit číslice od 1 do 10
- procvičit geometrické tvary (kruh, čtverec, trojúhelník, obdélník), znázornit je podle předlohy nebo jen podle slovního diktátu
- pokusit se nakreslit postavu se všemi detaily (části těla, detaily na obličeji, správný počet končetin a správný počet prstů)
- pokusit se o kresbu podle předlohy, napodobit jednoduchý obrázek nebo dokreslit jeho polovinu
- procvičit základní barvy (bílá, žlutá, oranžová, červená, modrá, zelená, hnědá, černá) a doplňkové (šedá, růžová, fialová), světlé a tmavé odstíny všech barev
- správně držet tužku (dvěma prsty, třetí je podložený)
- správně a bezpečně držet nůžky, vystřihnout obrázek, nalepit ho na papír a dokreslit detaily
- popsat obrázek z časopisu nebo z knížky (o čem obrázek je, kdo nebo co je na obrázku, kdo co dělá......)
- vyjmenovat dny v týdnu, měsíce v roce, roční období
- chápat pojmy včera, dnes, zítra
- zapamatovat si básničku nebo písničku
- sluchově rozložit slovo na slabiky, tleskáním, dupáním....
- pokusit se samostatně vyprávět nějaký příběh nebo pohádku po jeho předchozím poslechu
- procvičit zavazování tkaniček, zapínání a rozepínání knoflíků, zipů, patentek....