NÁMĚT: LEDOVÉ KRÁLOVSTVÍ aneb pojďte s námi do pohádky
KLOBOUČEK PRO SNĚHULÁČKA
NA NÁVŠTĚVĚ V POHÁDCE
KOULOVÁNÍ
- děti si vytvoří dle vlastní fantazie a za pomoci rodičů klobouk, hrnec z papíru. Budeme potřebovat čtvrtku, kterou si děti ozdobí malbou, kresbou, tiskáním, polepením vystřižených obrázků, barevného papíru. Každý dle svých možností a fantazie. Nakonec čtvrtku stočíme, slepíme a doděláme po stranách uši (dva proužky papíru).
- Děti využijí vlastní fantazie, procvičí správné držení tužky a nůžek. A máme tu Olafa?
KAMARÁD TUČŇÁK
- poprosíme rodiče, aby nám přes celý papír nakreslili velkou osmičku, děti ji potom několikrát obtáhnou černou pastelkou (vznikne nám tělo tučňáčka), nakonec dokreslí oko, zobáček, křídla, nožky a pozadí. Děti procvičují správné držení tužky, uvolňují zápěstí při kreslení.
NA NÁVŠTĚVĚ V POHÁDCE
- prohlédněte si s dětmi obrázkové knížky, nechte je vyprávět podle obrázků, přečtěte jim pohádku, kdykoliv během dne, nejen před spaním. Zkuste den bez počítače a tabletu. Ukažte dětem, čemu se říká KNIHOVNA.
Připomeňte dětem, jak správně s knihou zacházet.
- umýt si ruce
- nejíst při prohlížení knížky
- nekreslit do knihy
- nestříhat knížku
- netrhat listy
- kam se knížka ukládá?
Zahrajte si na „Knihovnu“ nebo „Knihkupectví“
- připravte si papírové peníze, průkazky do knihovny, papír na zabalení knih (stačí novinový papír nebo z letáků) a můžete začít?
- vyprávějte si s dětmi nad obrázky, nechejte děti obrázek popsat,
- vyhledávejte obrázky na dané téma,např. zima, zvířátka....
- počítejte při nakupování knížek
KOULOVÁNÍ
- zmačkejte s dětmi papír v papírovou kouli a pokuste se o házení do libovolné nádoby (koš na prádlo, velká mísa...)
- děti procvičují hod spodním nebo vrchním obloukem, motoriku ruky při mačkání papíru.
- můžete soutěžit celá rodina, kdo nahází nejvíce?
ŘÍKANKY PRO SNĚHULÁČKY
- děti rozvíjí slovní zásobu, dbáme na správnou výslovnost, rozvíjíme komunikativní dovednosti u dětí.
- nejdříve děti opakují říkanku po rodičích, později se pokusí o samostatný přednes
- můžeme říkanku doprovodit tleskáním, dupáním – rytmizování slov, nebo pohybem.
SNĚHULÁK Sněhulák je panáček, (ukazujeme střížku nad hlavou) má na hlavě plecháček. (poklepeme si rukou o hlavu) Místo očí uhlíky, (ukazujeme oběma rukama na oči) a až dolů knoflíky. (jednou rukou naznačujeme řadu knoflíků) Chodí, chodí bos, (kroky na místě) má červený nos. (náznak velkého špičatého nosu) |
ZIMA Cupy, dupy, cupy, dupy, zima stojí u chalupy. Vezmeme si rukavice, sáně, boby a čepice, vyběhneme rychle ven, na sněhu se zahřejem. |
|
JAK NÁM SLUŠÍ ZIMA když ti mrznou obě uši a zčervená nos, to ti zima pěkně sluší, tak ji klidně nos. |
VLOČKA Letí vločka z nebe, (běh po špičkách) nos ji hrozně zebe. (běh, držíme si nos) Vše se změní rázem, (zastavit, hlava kývá „ano“) až dopadne na zem. (rychle do dřepu) |
Můžete nakreslit spoustu dalších obrázků nebo s rodiči něco vytvořit do vaší knížky (portfolia).
Budeme se moc těšit, až vaše obrázky a výrobky přinesete.
Další různé náměty a nápady na práci s předškolními dětmi můžete najít na:
- pinterest.com – aktivity, nápady, tvoření, pracovní listy, úkoly
- sikovny- cvrcek.cz – říkanky, hry a tvorba pro děti
- predskolaci.cz – aktivity, náměty pro dospěláky a děti v MŠ
PRACOVNÍ LISTY
čím se liší | hod sněhovou koulí | krmítko | pohádka o sněhuláčkovi | rukavice |
šála | sněhulák | sněhulák 1 | sněhulák 2 | sněhová vločka |
báseň "čepice a rukavice" | pozdrav od učitelek | |||