Ahoj děti,
máme tu měsíc říjen, sluníčko nás už tolik nezahřívá, venku se nám ochladilo a najednou, co se to nestalo? Ve školce je jen malinko dětí. Ostatní musí být doma, protože na ně skočil nějaký bacil, mají rýmu, kašel nebo je bolí bříško. Skoro všichni jsou nemocní, určitě se jim stýská po školce a kamarádech. A protože i nám se stýská, připravily jsme si pro vás nějaké úkoly, aby vám nebylo smutno a marodění rychleji uteklo. Pozor, ale jen ti, kterým je už lépe a doma se nudí. Ostatní musí v teple odpočívat, pít teplý čajíček, užívat léky, které vám maminka připraví a třeba jen poslouchat pohádku.......
máme tu měsíc říjen, sluníčko nás už tolik nezahřívá, venku se nám ochladilo a najednou, co se to nestalo? Ve školce je jen malinko dětí. Ostatní musí být doma, protože na ně skočil nějaký bacil, mají rýmu, kašel nebo je bolí bříško. Skoro všichni jsou nemocní, určitě se jim stýská po školce a kamarádech. A protože i nám se stýská, připravily jsme si pro vás nějaké úkoly, aby vám nebylo smutno a marodění rychleji uteklo. Pozor, ale jen ti, kterým je už lépe a doma se nudí. Ostatní musí v teple odpočívat, pít teplý čajíček, užívat léky, které vám maminka připraví a třeba jen poslouchat pohádku.......
KDYBYSTE BYLY VE ŠKOLCE, PANÍ UČITELKY BY VÁM VYPRÁVĚLY:
O PODZIMU, jeho znacích a změnách v přírodě (listí se nám obarvuje a padá, je chladněji, musíme se teple oblékat, fouká vítr, můžeme pouštět draky, sbíráme brambory, češeme jablíčka...)
- Jak je to se zvířátky a kam odlétají ptáci? (hledají si potravu a ukládají se k zimnímu spánku, odlétají do teplých krajin)
- Povídali bychom si o sklizni ovoce a zeleniny. Jaké druhy známe?
- Ochutnávali bychom jablíčka (děti poznávají chuť jablíček, ale i dalšího ovoce a zeleniny, určují barvu, tvar, velikost...)
- Nakreslili bychom si jablíčka nebo si vyrobili rovnou celý strom (kresba jablíček, na strom nebo samostatně, vystřižení jablíček, procvičení správného držení nůžek a tužky)
- Nakonec bychom si pověděli, jak moc důležité vitamíny jsou, jak správně používat kapesníček, smrkat, kýchat a mýt si ruce, abychom nenakazili kamarády ve třídě.
JEŽEK Co to dupe, dupy, dupy, ježatého u chalupy? Na zádech má holčičko, nabodnuté jablíčko. Kam tak rychle pospíchá? Čeká zimu, v zimě spí. Co na záda napíchá? To, co v zimě všechno sní. |
DRÁČEK FRÁČEK
Já jsem dráček Fráček, vidím každý mráček. Vidím chodníky a pole, všechno, co se děje dole, chci ocásek barevný, která barva chybí mi? Děti určují barvičky mašliček na ocásku dráčka,
mohou je ukazovat i v prostoru, vytleskávat rytmus vyslovené barvičky.
|
PODZIMNÍ STROM
- potřebujeme ruličku od toaletního papíru, bílý ubrousek, temperové nebo vodové barvy, štětec.
Z ruličky toaletního papíru uděláme kmen stromu a natřeme ji na hnědo. Z jedné strany nastříháme proužky a mírným ohnutím vytvoříme korunu stromu. Do ubrousku zapouštíme štětcem různé barevné puntíky v podzimních barvách. Když ubrousek uschne vytvoříme z něj muchláním korunu stromu, kterou připevníme na kmen (rulička).
JABLÍČKO
Tužkou nebo černým fixem nakreslíme tvar jablíčka a vybarvíme správně zvolenými pastelkami, můžeme použít i voskové pastely (kdo má doma). Jablíčko můžeme vystřihnout.
Rodiče předkreslí strom a děti dokreslují jablíčka podle vlastní fantazie nebo podle „diktátu “ (počet jablíček, barva, nahoře, dole...). Rodiče kontrolují správné držení tužky a správný postup při stříhání.
Rodiče předkreslí strom a děti dokreslují jablíčka podle vlastní fantazie nebo podle „diktátu “ (počet jablíček, barva, nahoře, dole...). Rodiče kontrolují správné držení tužky a správný postup při stříhání.
Tak a teď šup do postýlek odpočívat, ať jsme zase všichni brzy pohromadě.
Vaše paní učitelky ze školky
Zájemci se mohou ve školce zastavit pro pracovní listy!